יום ראשון, 10 במאי 2009

שיעור מהנה בתאריך 7-5-2009

באותו יום בבוקר היתי מאוד מבולבל פשוט לא ידעתי איך להתחיל עם כוחות ואיך אני אפתח את השיעור אבל לאחר מכן התאוששתי ובניתי לעצמי כמה נקודות בנוסף למערך כך שאני יכול להתחיל עם השיעור ולהמשיך האלה.
אז התחלתי בשאלה מה זה כוח וכך פתחתי את הדיון עם התלמידים ותוך כדי הסברתי את הנושא של פעולה ותגובה מבלי להזכיר שהחוק הזה של ניוטון ולפני זה דברתי על סוגים של כוח וגם כן דברתי על מקורות של כוח ואיך כוח פועל , לאחר שסימתי דברתי על ההבדל בין כוח לאנרגיה וכתבתי על הלוח מה ההבדל בין שני המושגים והסברתי למה זה שונה וברור שהסברתי את ההבדל דרך דיון ,עד כאן זה מה שהיהי השעה הראשונה פחות או יותר , בשעה השניה התחלתי להכנס יותר לעומק ןלדבר על המושג של כוח כך שעד שלב זה לא הגדרתי מה זה כוח והכוונה שלי היתה שהתלמידים יבינו מה זה כוח לבד .
ולכן דברתי על שני הדברים שמשפיעים על כוח והם השינוי במהירות והשינוי בצורה ואיך זה מתקשר לכוח ולאחר מכן צירתי על הלוח כמה דוגמאות של גופים באניתראקציה וצירתי את הכוחות שפועלים על הגופים וצינתי לתלמידים שמעכשיו אנו מצירים כוחות עם חצים ועד כאן זה היה השיעור ,אני רוצה לציין שלא היו בעיות משמעת ודוקא בשעה הראשונה שררה אווירה למודית ממש טובה כך שיכולתי להעביר את החומר בצורה טובה מבלי לטפל בבעיות משמעת והיה שיתוף פעולה מצדם של התלמידים מה שתרם לי להעביר את החומר בשתף ורצף ונתן לי הרגשה שהתלמידים כן מתענינים ומבינים.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

ראשית, קבל את התנצלותי על כך שלא התייחסתי אל הרשומה החדשה שלך עד כה.
בנוגע להוראת נושא הכוחות, מאחר שהייתי בחלק מן השיעור שלך באותו היום, אני יכול להיות עד שאכן התלמידים שיתפו פעולה והתעניינו. השיעור היה מובנה מאד ובהיר מאד (כרגיל אצלך). בזמן שנכחתי בשיעור שלך, ראיתי את החלק שבו לימדת את האבחנה בין כוח ואנרגיה. הצגת להם באופן מאד ברור את ההבדלים כגון שימור (באנרגיה) מול אי שימור (בכוח) וערכת דיון מעניין ופורה, שבו התלמידים היו מעורבים.
ברצוני לציין, למרות שכבר אמרתי לך זאת בהזדמנויות שונות, שלאורך כל השנה אתה יוצר קשר טוב ונכון עם התלמידים. מצד אחד, אתה מקשיב להם, נותן להם להתבטא ומתאים את עצמך כל העת אליהם. מצד שני, אתה יודע גם לשמור על מרחק ראוי בינך לביניהם.