יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

אני למדתי שעה שניה,לפי מה שהיה מתוכנן היתי אמור להתחיל עם אנרגית כבישים וכן התחלתי עם הנושא הזה, כתבתי את הכותרת במרכז הלוח כך שכוךם ידעו על מדובר ואז התחלתי ללמד את הנושא ופתחתי את השיעור בשאלה ,מה הקשר בין אנרגית תנועה לבין אנרגית כבישים וכך התחיל השיעור והיה בסדר חוץ מזה שחדרתי לכמה דברים שלא היתי אמור לכנס אליהם אבל אם התלמידים שואלים אז צריך לענות אליהם מה שגורם אולי לשיבוש פשוט בהבנת החובר.
אני הרגשתי טוב מאוד הסיבה הראשונה היא מכיוון שאני התכוננתי מספיק טוב וזה גורם לי להיות בטוח בעצמי ,ודבר שני שהתוצאות נראות באותו זמן כלומר אם המורה מלמד טוב הוא יכול לראות מהתלמידים שלו שהוא כן הסביר וכן העביר את החומר טוב וכך שניהם יהיוא מרוצים מהשיעור.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אכן, מורגש שאתה מתכונן היטב לשיעורים שלך. גם הפעם עשית זאת. השיעור היה בהחלט טוב ובהיר אך כפי שציינתי גם בפגישה המשותפת שערכנו לאחר השיעור, הצהרת הכוונות בתחילת השיעור צריכה להיות יותר ממוקדת (לאן אנו הולכים?) ויותר מדוייקת. אין זה סותר את מתן הלגיטימציה לעניינים שעולים במהלך השיעור אך לא התכוונת אליהם. להיפך-אם זה קורה זה טוב ורצוי. לעניין זה, הדיונים שערכת עם התלמידים על עניינים שנבעו כתוצאה מן הדיון בחומר הרגיל (זה שהתכוונת אליו) אך אינם קשורים אליו ישירות, הם מבורכים ורצויים.