יום רביעי, 12 בנובמבר 2008

נכנסתי לכיתה כרגיל אבל התלמידים לא התנהגו כרגיל הם היוא לחוצים ובקשו שנעשה להם חזרות על המבחן .
הרגענו את התלמידים והסברנו להם שכבר עשינו מספיק חזרות על הנושא ושהם מבינים את החומר טוב מאוד ושינסו לעשות כמה שיותר על מנת לפתור את המבחן.
חלקנו את המבחן לתלמידים וכולם הסתכלו אחד על השני והם התחליו להתלונן שהמבחן קשה ,הקראנו להם את התרגילים על מנת שיהיה מובן להם ושיתחילו לפתור במקום להעביר את הזמן.
בזמן שהתלמידים התעסקו בפתירת התרגילים אני הסתובבתי והשגחתי מה זה טוב על מנת שלא יעתיקו , היוא כמה בנות שלחשו אחת לשניה כל הזמן והיתי מזהיר אותן , והיוא כאלה שתפסתי אותן מעבירות חתיכות נייר קטנות שכתוב עליהן כול מיני הגדרות . אז לקחתי הכול מהבנות , ודווקא שתי בנות כמעט עמדתי להן על הראש בכדי שלא יעתיקו והן אמרו לי שאני לא אעמוד לידן מכיוון שאני מלחיץ אותן אך למרות זאת סירבתי ונסיתי כמה שיותר למנוע העתקות במהלך המבחן,מה שתכננתי אני ויסאר שנחסיר לילדים שהעתיקו כמה נקודות על מנת שלא ישובו ויעתיקו, והמבחן נמשך למשך 65דקות.
בשעה השניה רציתי ללמד וכיוון שהתלמידים היו המומים ולא היא הרבה זמן לסוף השעה השניה אז הם לא הקשיבו ורק דיברתי קצת על המשך אנרגית תנועה בכבישים וכך סיימנו.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

רפלקציה בהירה. מן התיאור שלך מצטיירת תמונה שמראה שהתלמידים לא היו מוכנים מספיק למבחן. ייתכנו לכך סיבות שונות. אולי הם פשוט לא התכוננו מספיק למבחן, או מה שנקרא - התעצלו. ייתכן גם שהחומר הנלמד היה קשה להם ואולי היה צורך בזמן הוראה ממושך יותר עם מספר רב יותר של תרגילים והסברים רבים יותר. יכול להיות שלקראת המבחן הבא כדאי לשקול הקדשת שיעור שלם לחזרה וכמו כן ללמד את החומר בצורה איטית יותר ותוך תרגול רב יותר.

בברכה

יורם