יום שני, 22 בדצמבר 2008

בדרך כלל לפני שאני נכנס לשיעור אני בונה בראש מה שאני הולך ללמד ,אז תכנתתי לתעשות חזרה ודווקא על היחס הישר בין המסה לבין אנרגית התנועה ועל היחס הישר בין המהירות לבין אנרגית התנועה הוכחתי להם את הקשר ומה מתקבל אם מגדילים את את המסה פי שתיים ומה קורה אם מגדילים את המהירות פי ארבע,לאחר מכן עשיתי חזרה על הנושא של ההמרה מקמ"ש למטר בשניה והסברתי את התהליך בדרך מופרטת ובכל שלב היתי מבקש מהתלמידים להעתיק מהלוח על מנת שיהי להם במחברת כל מה שלמדנו בשעה זו ואז נתתי להם תרגילילם שיתרגלו וזה היה רק בענין של המרות .
בשעה שניה כתבתי כמה שאלות על הלוח ובקשתי מהתלמידים לפתור אותם ולאחר שפתרתי את התרגילים עם הילדים על הלוח כתבתי נתתי להם עוד כמה תרגילים שיפתרו הסתובבתי ביניהם וראיתי שלכולם היה מובן ,מבחינת בעיות משמעת לא היו בעיות , התלמידים התנהגו בכיתה אחלה ,היה כיף לי ללמד את הכיתה ,בפעם באה אנישאני אלמד את הכיתה אני אתן להם תרגילילם ברמה קצת קשה משום שראיתי שהם תלמידים מבינים את החומר שנלמד עם מורתם ולכן שווה לתת להם תרגילילם מאתגרים.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

ראשית, כל הכבוד על כך שנתת שיעור ראוי, יפה, מעניין ורגוע, תוך השתתפות ממש מלאה של התלמידים, וזאת בכיתה שרק מילאת בה מקום. אני רוצה לציין את הערכתי לרוגע שאתה משרה על התלמידים, להקשבה שלך אליהם וכמו כן גם לארגון הלמידה בצורה יפה.
לגבי אנרגית התנועה, שים לב שקיים יחס ישר בין המסה לבין אנרגית התנועה, כפי שציינת, אך לגבי המהירות, קיים יחס ישר בין המהירות בריבוע לבין אנרגית התנועה ולא בין המהירות עצמה לבין אנרגית התנועה.
בזמן שהייתי אצלך בשיעור, ראיתי שהעניין של המרות יחידות בין קמ"ש לבין מטר לשניה עבר אצלך יפה. כל הכבוד.