יום שישי, 2 בינואר 2009

נכנסתי לכיתה באותו יום בבוקר מוכן עם המערך וגם עם דף שהכנתי בבוקר בו כתבתי דברים חשובים וכתבתי לי נקודות על מנת שלא אשכח נושא אחד במקרה ,נכנסתי לכתה עם יסאר התלמידים היו מופרעים ואז השטלתנו על המצב ,בדקתי נוכחות ואז התחלתי ללמד,פתחתי את השיעור בשאלה מה זה חום וכך למדתי את החומר לפי הדירוג שכתבתי לעצמי , יחסית היו המון הפרעות תלמידים צפציפים הפריעו בלי הפסקה ,עד שהגעתי למצב הערתי לאחת התלמידות פעמים ובכל פעם אמרה לי לא דברתי ובפעם השלישית דיברה והפסקתי ללמד והסתכלתי עליה ואז כול התלמידים הקשיבו והסתכלו עלי מבלי להבין מה אני רוצה עד שנהיה דממה ואז התלמידה הבינה שרק היא מדברת ולכן הקשיבה לי.
בשעה השניה התחלנו עם התרגול למבחן ,כתבתי 5 תרגילים על הלוח ונתתי להם לפתור אותם חלק מהתלמידים לא התייחסו לתרגול ברצינות והחלק האחר שתפו פעולה העתיקו למחברות והתחליו לפתור את התרגילים ולפני סוף השיעור פתרתי את התרגילים על הלוח והשארנו אני ויסאר את האימליים שלנו לתלמידים במקרה והם צריכים עזרה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

אני חושב שפעלת נכון בנוגע להפרעות המשמעת. לעתים אנחנו נתקלים בכיתה סוערת ולא שקטה בלי לדעת מדוע. במקרה זה, לא צריך להבהל אלא צריך להפעיל שיקול דעת וקור רוח ואתה אכן עשית כך ויפה עשית.
אני מעריך מאד גם את הסדר והארגון שלך, כפי שאתה מתאר ברפלקציה שלך. כתיבת נקודות חשובות להתייחסות מעניקה בטחון קודם כל למורה עצמו והוא יודע שיוכל למצוא את הדברים שהוא התכוון להתייחס אליהם, כשהם כתובים.