יום שישי, 9 בינואר 2009

לפני שאני אתחיל לדבר על מה שהיה בשיעורים שלנו אנו מתנצל שלא הגעתי בזמן ,כרגיל נכנסתי אני ויסאר לכיתה והיה יפה לראות שכל התלמידים נמצאים בכיתה ומתישיבים דבר ראשון שעשינו זה להפריד את התלמידים ולא להושיב אותם אחד ליד השני וזה כבר למדנו מהמבחן שעבר,חלקנו את המבחן לתלמידים וראינו כמה הערות מהתלמידים כמו "החומר הזה לא למדנו, איך עושים את זה"מה הנוסחה לזה"הרגענו את התלמידים ואמרתי להם תרגיל שאתם לא יודעים תדלגו עליו ותחזרו אליו אחר כך , התלמידים התחילו לעבוד וראיתי מה באמת למד ותרגל בבית ומי לא למד , אני חושב שהתרגילים היו מתאימים לתלמידים והם דווקא לא היו קשיים אני חושב לפעמים באות אולי לפני המבחן בשבועים או שלושה לתת להם בוחן עלמנת לראות מי חלש ומי שולט בחומר כך נוכל להכין את התלמידים יותר טוב למבחן בנוסף לכך בית הספר צריך לקחת עליו אחריות בטיפול בתלמידים שיש להם בעיות בלמידה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אמין
אני מבין בהחלט את הסיטואציה הלא נעימה שחווית, ושגרמה לך לאיחור. זה בסדר ואני מקבל זאת.
סוג ההנחיות שנתתם לתלמידיכם הוא אכן הסוג המתאים לסיטואציה של מבחן. מטבע הדברים, תלמידים נמצאים בלחץ בשעת מבחן והם זקוקים להרגעה ולהכוונה. הנחייה לעזוב תרגיל בעייתי ולחזור אליו מאוחר יותר היא הנחייה במקום. לעתים, בשעת לחץ, תלמידים נתפסים לתרגיל בעייתי שהם אינם מצליחים להתמודד עמו בהצלחה, ונכנסים למעגל של חרדה שמזינה את עצמה עוד ועוד, ומתגברת. עדיף במקרים כאלה לנטוש את התרגיל באופן זמני ולהמשיך הלאה. נהגתם נכון בעניין זה.
אני מסכים אתך שמתפקידו של בית הספר לקחת אחריות על תלמידים בעייתיים בלמידה. הבעייה היא שלא תמיד יש להם משאבים לכך. אני מציע שתאתר תלמידים בעייתיים כאלה, תפנה לרכזת אורטל ותשאל אותה מה ניתן לעשות בנושא. אם זה לא יעזור פנה אלי ואני אתערב ואשתדל לעשות כמיטב יכולתי בעניין.n