יום שישי, 16 בינואר 2009

אני לימדתי שעה שניה , התחלתי בחזרה על החומר שלימדתי בשבוע שעבר ,דברתי קצת על טמפרטורה ועל חום ואז התחלתי לכנס לעיניים דברתי על השתוות טמפרטורות של גופים ונתתי כמה דוגמאות להמחשה וגם דיברתי על היחס בין אנרגית החום ועלית טמפרטורה ודנתי עם התלמידים על הנושא הזה, וגם על איך מודדים טמפרטורה ושטמפרטורה מודדים דרך מדד טמפפרטורה ולא כמו שחושבים דרך מדד חום ,ודיברתי על הנושא של שלושת מצבי הצבירה אבל בקצרה משום שאנו נדבר על זה יותר בעתיד,עד שהגעתי לנוסחה והתחלתי לדון על הקשר בין הגדלים הפיזיקליים לבין אנרגית החום.
אני חושב שכבר למדתי מהסמסתר הקודם דברים חשובים ולכן על מנת לוודא שהתלמידים קיבלו חומר בשיעור התחלתי להכתיב להם על הלוח כול מיני מושגים ודברים חשובים על מנת שיהיה להם חומר גם במחברת לחזרה, אני חושב שגם בפרק זה צריך לתת להם שאלות של הבנה.
הדבר האחרון הוא בעיות משמעת , היה קשה לי להשטלת על הכיתה ואולי התנהגות זו נבעה מהסיבה שקיבלו מבחנים , ולכן אמרתי להם שבשבוע הבא יהיה בוחן על החומר שאני למדתי היום וגם על החומר שלימדנו מתחילת הפרק וכך הצלחתי במידה מסוימת להשטלת על הכיתה , היתה לי הרגשה טובה בשיעור שלמדתי והיתי רוצה שנכין ביחד כמה דפי עבודה לתלמידים בשיעורים הבאים על מנת להפעיל מוטיבציה מצדם של התלמידים וגם לחזק את התלמידים בחומר.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שיעור שבו מחזירים מבחנים הוא תמיד פוטנציאל לשיעור מתוח ולכן בעיות המשמעת שנוצרו אינן מפתיעות אותי. הבוחן שאתם מתכוונים לתת להם הוא אמצעי טוב בעיניי להתגבר על בעיית המשמעת שנוצרה משום שמצד אחד לא מדובר על ענישה אלא על בחינת התלמידים על חומר שוטף שהם לומדים ומצד שני זה מכניס אותם למחוייבות שכדי לעמוד בה הם צריכים להקשיב במהלך השיעור. יופי.
ההפרדה שעשיתם בין מצבי הצבירה לבין הדיון הכללי באנרגית חום ובנוסחת אנרגית החום היא טובה. כך אין עומס מושגי רב על התלמידים. באופן כללי - אל תמהרו אלא דונו ותרגלו בנושא עד שהתלמידים יפנימו אותו היטב.
לדעתי כדאי שאת השיעור הבא תקדישו בעיקר לתרגול ולדיון כזה (שאתם יודעים לעשות היטב) ורק אם יישאר זמן ותרגישו שהתלמידים אכן הפנימו את החומר, התקדמו הלאה.

להתראות

יורם