יום חמישי, 22 בינואר 2009

רפלקציה ל22-1-2009

תכננתי בשבוע שעבר ששעה ראשונה אני אלמד ואני אמשיך עם החומר וזה מה שgah,h ושעה שניה זה הבוחן וכך זה היה ,בשעה ראשונה הודעתי לתלמידים שכדאי להם להקשיב כי יש בוחן היום ואז התחילו הבעיות ,חלק מהתלמידים אמרו שאנחנו לא יודעים וחלק אמרו שהם לא יעשו , אני כמעט לא התיחסתי לדברי התלמידים ואמרתי להם שהמורה זה שקובע מה יהיה ודווקא במצב לא צריך לוותר למרות שיש מצבים שנותנים לתלמידים להגיד את דעתם אך לא במצבים כאלה ואני חושב שבמצב כזה אם נוותר לתלמידים ,התלמידים ינסו פשוט להתגבר על המורה ולגרום לו ליותורים ולכן מורה צריך להיות בעל מילה והחלטות משלו כך אולי נהיה יותר גם מיומנים בעבודה שלנו.
בשעה הראשונה המשכתי עם החומר דנתי עם התלמידים על היחס הקיים בין טמפרטורה לבין עלית האנרגיה היה כיף לדון עם התלמידים והיתי דווקא שואל תלמידים מפריעים על בכדי להשיג שקט מוחלט וזה הצליח במידה מסוימת ,דיברתי גם על אנרגית חום ובמה היא תלויה וקצת על מצבי צבירה ונתתי תרגיל פשוט על הלוח עם השימוש בנוסחה ונתתי להם שני תרגילים לבית.
בשעה השניה חלקתי את הבוחן לתלמידים הפניתי כמה מהתלמידים ועזרתי לחלק מהם שמתקשיים היוא כמה העתקות והפעם אני באמת רוצה להוריד מהציון של הבוחן מהסיבה שהתלמידים מהפעם הראשונה שהחלטנו להוריד להם נקודות ולא הורדנו להם בגלל ההתערבות של אורטל לא למדו וזה גרם לתלמידים אחרים להעתיק (לפתוח את התיקים ולהעתיק מהמחברת דבר שלא מקובל ואני צריך לטפל בזה אישית) מטרה ראשונה בעשית הבוחן זה לגרום לתלמידים ללמוד את החומר שדובר עליו בכיתה ולכן אני חושב שדרך של בחנים היא דרך טובה שגורמת לתלמידים ללמוד.
מבחינת בעיות משמעת היו המון דיבורים מצדם של התלמידים והיא קשה לי להשטלת על התלמידים אבל הצלחתי להתגבר ואני מקווה שההפרעות מהתלמידים הן רק חד פעמיות ושזה יעבור בשלום ודבר אחרון היתה לי הרגשה טובה והיה לי כיף וזה נובע מהסיבה שאני מתכונן מספיק טוב לקראת הלימוד מה שנותן לי בטחון עצמי מלא והרגשה טובה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

ראשית, הרפלקציה שלך מפורטת ובהירה מאד וניתן להבין ממנה על מה שהתרחש בכיתה. ניתן לומר באופן כללי שכל הרפלקציות שלך הן כאלה וכך צריך להיות. כל הכבוד.
אני חושב שהדרך של הבחנים היא דרך טובה להשארת התלמידים במתח לימודי מתמיד. כך התלמידים יודעים שלא רק שעליהם ללמוד אלא שהם אף ייבחנו על כך ובקרוב. אם תצליח לעמוד בכך זה בהחלט מבורך וטוב.
לגבי עניין הניקוד - זוהי החלטה שלך ואם אתה מתעקש על התחשבות בבחנים, הרי שזו בהחלט זכותך. אני גם מסכים אתך שהגשת בוחן שאחר כך לא משתמשים בציון שלו מאבדת מערכה.
לגבי עניין הדיבורים, לדעתי זהו אירוע חד פעמי עקב הגשת התעודות מחר ויציאתם של התלמידים לחופשת החורף שלהם (עד יום ב הבא). עובדה שבכל הקבוצות, ולא רק בקבוצה שלך, הורגש רפיון במשמעת וריבוי פטפוטים.

סופשבוע נעים וטוב

יורם