יום שישי, 20 במרץ 2009

רפלקציה מיוחדת לתאריך 19-3-2009.

היום הזה היה כיף לי למרות שהיה בלבי קצת הרגשה לא טובה לגבי המצב של התלמידים שלא עשו את המבחנים.
כך זה היה, נכנסו לכיתה אני ויסאר בבוקר יסאר בתחיל לדבר וכמובן הוא התחיל לדבר על המבחן ועל התוצאות ושיש אצלנו בכיתב תלמידים שמתאמצים ומשיגים ציונים טובים מעצמם וציין שיש כמה תלמידים שלא משקיעים מספיק והוא ספר להם על מה הוא יעשה בשעתיים הקרובות.
לאחר שהוא סיים אני התחלתי לדבר על המצב של התלמידים וצינתי להם שהם שחלק מהם לא זכאיים לציונים שלהם מכייון שהם העתיקו מחברים ושרוב הכיתה פנתה אלי ושאלה אותי שאלות לגבי המבחן וצינתי להם את הזלזול שלהם בלמידת החומר וגם שהם לא מכינים שיעורים ואז נתתי ליסאר להתחיל .
בקרתי אצל אלאא בכיתה שלה (רציתי לראות איך פחות או יותר היא מלמדת את הנושא של כוחות) וראיתי אצלה שהיא הגדירה מה זה כוח וכתבה את ההגדרה על הלוח ומתחת להגדרה היא צירפה כל מיני משפטים שקשורים למושג של כוח ומצד שמאל של הלוח היא צירה כזה כלי שמצד אחד יש חץ שהוא מסמן את כיוון הכוח והיא צירה על הלוח כמה חצים על מנת להמחיש לתלמידים שחץ יכול להיות בכול כיוון עד כאן זה היא השיעור הראשון צריך להוסיף שהתלמידים שיתפו פעולה ולא הפריעו לעומת השעה שהניה , לאחר מכן עברתי לכיתה של רומן וראיתי אצלו שהוא בכלל מלמד בצורה אחרת הוא השתמש בנוסחאות ,( אנרגית גובה ועוד נוסחה שלא הבנתי מה היא) ובקש מאחד התלמידים להשוות את שתי הנוסחאות ולמצוא את הערך של הנעלם , כנראה שאלאא מתבססת על הסבר טוב ומופשט(למרות שראיתי אצלה שהיא צירה מדרון וגופים עם חצים שזה עדין מוקדם ) וזורמת עם החומר התאורתי ולאחר מכן היא מתחילה על תרגול ואולי רומן מנסה להכניס את התרגול בכל שלב , צריך לציין שגם אצלו לא היו הפרעות למרות שכמה תלמידים לא הקשיבו לו ועסקו עם עבודות בנושאים אחרים .
עד כאן זה התאיור בכללית בשבוע הבא אולי אני אכנס לכיתות אחרות ואתרשם משיטת הלימוד .
סוף שבוע נעים ושקט לכולם.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

קודם כל - כל הכבוד על היוזמה העצמאית שלך לבקר בקבוצות אחרות. זה מעיד על עצמאות, על תושיה ועל רצון ללמוד. למידה מאחרים (מה שנקרא בשם למידת עמיתים) היא כלי חשוב מאד ללמוד באמצעותו גם בתקופת ההכשרה שלכם וגם בתקופת העבודה עצמה, כאשר תכנסו אליה.
כרגיל, הרפלקציה שלך ברורה וממוקדת וניתן להבין ממנה מה קרה. המשך כך.