יום חמישי, 12 במרץ 2009

טוב ,היום היה קצת שונה משום שלפי שמתוכנן לא היה לימודים ולכן היתה אווירה קצת שונה , בבוקר נכנסו לכיתה אמרתי להם בוקר טוב בכדי למשוך תשומת לבם ויסאר התחיל לדבר עם התלמידים על המצב שלהם ואני הקשבתי גם , הבעיה היתה שהתלמידים לא רצו לעשות מבחן משום שחלק מהם לא למדו למבחן מספיק טוב או שלא התאפשר להם ,לאחר שסים יסאר אמרתי להם שלפחות אני סכמתי את החומר שנלמד בכל שיעור ומי שהעתיק מהלוח זה שידע ולמד וחלקתי לה את המבחן והפניתי אותם לתרגילים שפחות קשיים בכדי להתחיל לפתור .
אני עזרתי לכמה מהתלמידים בשאלות ולא עניתי להם ישירות ממש אלא שאלתי אותם קודם כול למה הם ענו כך ואם ראיתי שהתלמידים עונים טוב אז היתתי מפנה אותם לתשובה .
התוצאות היו טובות ,ולפי דעתי רוב התלמידים העתיקו אחד מהשני וראיתי את זה .אני מצפה לדברים יותר טובים בעתיד.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אמין

מה שעשיתם הוא כמובן לא הדבר האידיאלי אבל זוהי מעין פשרה שנקטתם בה, מאחר שהתלמידים לא התכוננו למבחן. היה בפעולה זו הגיון משום שלא הייתה לכם ברירה אך אני מציע שבשיעור הבא תשוחחו על כך עם התלמידים כדי שיבינו שלא מדובר על נוהל חדש, על מצב שיימשך גם להבא. במלים אחרות - מה שקרה עלול להוביל אותם למחשבה שכך יהיה גם בעתיד והם יוכלו להרשות לעצמם שלא להתכונן, ועליכם למנוע זאת.