יום חמישי, 5 במרץ 2009

השיעור האחרון בנושא אנרגית חום לתאריך5-3-2009.

מה שלמד היום זה היה יסאר ,אני בתחילה לא נכנסתי לכיתה אחרי המשחק כי היתי עיף מכיוון שמזמן לא שחקתי כדור רגל ולכן הרגשתי שהראות שלי שורפות וזה היה לטובה ,נכנסתי לכיתב בסוף השעה הראשונה וראיתי שהוא דיבר אתם על המבחן ורשם על הלוח את הנושא של המבחן וצתחת לנושא כתב על הלוח את המנושאים שנלמדו מתחילת השנה ועד כאן זה היה השיעור הראשון כדאי לצין שהוא רצה להראות להם סרט אבל כנראה שהיתה בעיה עם הקאבלים ולכן לא הסתדר לו.
בשעה השניה הכין פופקורן לתלמידים וחלק להם דף אחד שיש בתוכו סיכום של החומר וחלק את הכיתה לשתי קבוצות ובקש מכל קבוצה לקרוא נקודה נקודה ולהראות מה הם מבינים לעצמם ולסכם מה שהם מבינים ,זה מה שאני זוכר פחות ויותר ועד כאן היה השיעור להיום.
אני מופתע היום מהתנהגותם של התלמידים כי זאת הפעם הראשונה שאני רואה שהתלמידים מתנהגים בצורה הזאת ,הם לא מקשיבים ,לא מתישבים, לא משתפים פעולה ואפילו את הפופקורן שאפילו יסאר עשה הם לא אכלו ושמעתי תלמידי ותלמידה אומרים (מה פתאום שאנו נוכל מהפופקורן הזה הוא מגעיל אפילו תלמידים שרצו שיסאר יעשה להם פופקורן לא אכלו כנראה שהם הושפעו מהחברים שלהם שיש בלבם לפחות קצת גזענות).
אני חושב שיש כמה סיבות שגרמו להולדת משמעת וכדאי לדאוג שבעיות אלא לא יחזורו על עצמן וכול אחד צריך לדאוג לתלמדים שהוא מלמד איך להתנהג ומתי לתת לתלמידים לדבר ומתי לא ,ומתי שאנו רואים שהתלמידים יושבים בדממה ומקשיבים אז נוכל לתת להם להשתחרר בלבקש מהם להשתתף ואם רואים שהתלמידים ממש לא מקשיבים ומפריעים אז אנו צריכים בהתחלה להסצכל על עצמנו "האם אנו מעבירים את החומר ברצף עם בטחון או שאנו לא עומדים בתפקיד שלנו ולא מכינם את עצמנו מספיק טוב"
אני מקווה שיהיה יותר טוב בפעמים הבאות ושלא נתקל בבעיות כמו שהיו לנו היום.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

ראשית, כל הכבוד על הסכמתך להשתתף במשחק הכדורגל.
לגבי בעיות המשמעת, זהו עניין שהיה בכל הקבוצות שביקרתי בהם ועל הסיבות לכך דיברנו - הערכות הרבעון שמתקרבות, חג פורים, והמתח שלהם בקשר לבתי הספר שהם נרשמו אליהם והם מחכים לתשובה מהם. גם הביקורים התכופים של קרן המחנכת ואורטל הרכזת, לא הוסיפו לעניין.