יום חמישי, 19 בפברואר 2009

שלשום תכננתי לעצמי לדבר על מצבי צבירה ולכן הכנתי את עצמי שזה חשוב לי והכנתי את החומר שאני רוצה להעביר בשעתיים.
נכנסתי לכיתה עם בטחון מלא התישבתי על הכיסא בדקתי נוכחות והתחלתי עם החומר, בתחליה צירתי על הלוח כלי שבתוכו קוביות קרח עם גזית שמתחתיו כך שהלהבה היא מקור אנרגית החום ושאלתי את התלמידים מה קורה לקרח ובכך פתחתחי דיון עם התלמידים והדיון נמשך למשך עשרים דקות ,במהלך הדיון נצלתי את ההזדמנות ושאלתי כמעט כול התלמידים מה הם חושבים ומה קורה לקרח והאם הוא מקבל או צובר חום ודברתי גם על ההתכה בהרחבה ומתי מתרחשת ההתכה ושאלתי אם האנרגיה המושקעת לא גורמת להתכה אז מה צריך לעשות?חלק מהתלמידים ידעו ואני גם הוספתי הסבר משלי וסכמתי על הלוח ואמרתי שלכל חומר יש לו חוס כמוס של ההתכה והסברתי מה זה אומר ,לאחר שדנתי עם התלמידים עם הנושא סכמתי על הלוח גם את המקרים שדיברתי עליהם.
בשעה השניה עברתי לנושא של רתיחה, ושרתיחה עוברת או מתרחשת רק מגז לנוזל ועל מנת להגיע לאנרגית הרתיחה של המים צריך להשקיע אנרגיה של רתיחה שהיא שונה מחומר לחומר, ואותו דבר כמו שדיברתי על התכה גם דיברתי על רתיחה וגם סיכמתי על הלוח את הדברים החשובים בעיניי ולבסוף הראיתי להם אך מחשבים את אנרגית החום של ההתכה והרתיחה וזה היה דרך השימוש בנוסחה והשתמשתי בשתי הנוסחאות ולפני תום השיעור אמרתי להם שיש להם בוחן ושהם צריכים להגיש את העבודות שנתנו להם כך שיתקוננו לבוחן ולמבחן שיהיה עוד תקופה .
אני חושב שהעברתי את החומר בצורה טובה למרות שהחומר (מצבי צבירה )קשה לפי דעתי , אך היה טוב מאוד וראיתי מהתלמידים שהחומר הנלמד מובן להם ,אני חושב שבעתיד אני אלמד את החומר בצורה יותר טובה וזה יהיה כתוצאה מנציון ואני מכווה לכולם המון הצלחה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

יופי. התיאור שלך מציג מהלך שיעור בהיר וטוב. עשית טוב שהתעכבת על ההבדלים בין חום כמוס של חומרים שונים, כך שידעו שחוץ ממים קיימים חומרים נוספים שהחום הכמוס שלהם שונה מזה של המים.