יום רביעי, 18 בפברואר 2009

ביום חמישי יסאר לימד ואני ישבתי למשך שעתיים בטור צופה, במשך השעתיים הוא דיבר על שלושת המצבים מוצק ,נוזל וגז ומה מאפיין כול אחד . לאחר מכן צייר על הלוח שלושה מכליים ובתוכם צייר את צורת החלקיקים ובפתח דיון בכיתה ושאל את התלמידים מה שונה ומה דומה ומה מאפיין כול אחד ומה קורה כאשר מחממים את (מוצק,נוזל ,גז), כלומר לחלקיקים , אני חושב שהוא לימד את החומר בצורה טובה למרות ההפרעות שהיו לו מהתלמידים וחשוב להגיד שלא צריך להיות חברותיים עם התלמידים יותר מדי כך שהם ינצלו אותו ושצרייך להתמקד יותר בנושא ולא להתחיל לדבר על דברים שהם לא קשורים לשיעור, אני מבחינתי לא היתי מקבל על עצמי לפתוח דיון עם התלמידים בנושא שלא קשור לחומר שנלמד, ואני חושב שצריך לבוא מוכניים לקראת הלימודים.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

אני מסכים אתך שצריך למתוח גבול ברור ביניכם כמורים לבין התלמידים וכל מורה עושה זאת בדרכו שלו. כמו כן יש להשתדל להיות ממוקד בשיעור עצמו. עם זאת, כל מורה מאופיין בסגנון משלו. ליסאר סגנון חברי יותר ואילו אתה נוטה יותר לשמור על מרחק בינך לבין התלמידים, דבר שמוכיח את עצמו בשליטה בתלמידים ובקידומם.