יום ראשון, 18 באוקטובר 2009

רפלקציה -אנרגית תנועה.

בשיעור תכננתי להתחיל עם אנרגית התנועה, התחלתי לתת דוגמאות על גופים שנעים עם שיתוף פעולה עם התלמידים ולאחר מכן דברתי על הכוחות או הגורמים שגורמים לתנועה של הגופים ולאחר מכן הדגשתי את הענין שישנם גופים שאנו לא רואים אותם אך הם גם נעים, הכוונה היא כאן לחלקיקים של החומר והיה תלמידי שאמר האלקטרונים והפרוטונים של כול חומר.
לאחר שסימתי עם הדוגמאות וסימתי את הדיון עם התלמידים התחלתי לדבר עם התלמידים על תנועה ואך זה מתקשר לאנרגיה והסברתי את זה לתלמידים כי התנועה או התזוזוה של הגופים נגרמת מאנרגיה שמתגלגלת והשתמשתי בדוגמה של מכונית שנעצרת ,איך היא נעצרת ומה התפקיד של הנהג ולאן עוברת המהירות ואחר מכן הגעתי איתם שאחד הדברים שקובעים את אנרגית התנועה היא מתנועה כלומא מהירות ומסה והראתי להם למה שני הגורמים הללו הם קובעים את אנרגיתת התנועה ותרגלתי איתם דוגמה אחת בשביל להמחיש להם אך מוצאים את הערך של אנרגית תנועה, אני חושב שהיה לי שיעור טוב ומהנה במיוחד שהוצאתי אחת התלמידיות המופרעות בכיתה

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אני סבור שהתחלה עם דוגמאות היא טובה מאד. באופן כזה ניתן לקשר את הנושא לעולמם של התלמידים. יפה גם שהסברת לתלמידים גם על מקרים של אנרגית תנועה שבהם איננו רואים את העצמים הנעים - במקרה הזה חלקיקים. זה בהחלט מעשיר.