יום חמישי, 1 באוקטובר 2009

רפלקציה אחרונה בנארגית גובה.

לפני שבאתי לשיעור הכנתי לתמידים דפי עבודה שיכלולו כול החומר של אנרגית גובה כך שמי שלא הבין משהו בחומר יכול לנצל את זמן התרגול ולשאול אותי ולהבין ולכן זו גם היתה הזדמנות להבין מה שלא היה אולי מובן לכמה מהתלמידים.
בתחילת השיעור חלקתי לתלמידים את המחברות שלקחתי לבדוק וצינתי לתלמידים שאני נותן ציון על שיעורי בית ועל עבודת כיתה ואז חלקתי לתלמידים את דפי העבודה שמורכבים משלושה עמודים והתלמידים התחילו לעבוד, כמה מהתלמידים בקשו עזרה ועזרתי להם וחלק אחר מהתלמידים אמרו שבכלל לא מובן להם אז הדגשתי המון זמן לחלשים בכדי לעזור ולסיע להם וראיתי שחלק מהתלמידים מתקדמים מהר ושחלק מתקדמים יותר לאט רק לא היתי מרוצה מחלק מהתלמידים שעבדו ממש לאט או היו מדברים ורק ברגע שהיתי עומד לידם אז היו מתחילים לעבוד למרות שמרבית התלמידים עבדו ברצינות היתי רוצה שיתיחסו לעבודה יותר ברצינות למרות שכולם עבדו חוץ מתלמידה אחת שהפריעה לי והפריעה ללמידה של כמה מהבנות ולכן בסוף ראיתי שמן הראוי להוציא אותה החוצה כך יהיה שקט יותר בכיתה והאווירה תהיה יותר טובה.
ולבסוף אני חושב שהיה שיעור טוב מאוד מבחינתי למרות השיבושים והשיעור עבר בהצלחה ויכולתי לאתר במיוחד בשיעור זה מי החלשים ומי הבינוניים ומי הטובים כך שבשיעורים הבאים אני אערב את החלשים ואת הבינוניים יותר מהמתקדמים ועד כאן זה היה השיעור ליום הזה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

הגשת רפלקציה מאד בהירה וממוקדת. יופי. אפשר לקבל תמונה טובה של מה שהתרחש בקבוצתך.
אחד הדברים המשתקפים ברפלקציה שלך היא ההגדרות וההנחיות המאד ברורות שאתה נותן לתלמידים שלך. למשל, אחד מן הדברים שעשית הוא להבהיר לתלמידים שיש ציון על שיעורי בית ועל עבודת כיתה. זה טוב מאד וזה המשך למה שעשית כבר מהשנה שעברה.
במהלך שהותי בחלק מהשיעור שלך גם ראיתי, כפי שציינת, שרוב התלמידים אכן עובדים. טוב מאד.

סוף שבוע מהנה ונעים