יום שבת, 19 בספטמבר 2009

רפלקציה - אנרגית הגובה.

נכנסו אני ויסאר,אני התחלתי עם השיעור בשאלה על מה שלמדנו בשיעור שעבר ואז התחלתי את השיעור בלחשב את המשקל וכתבתי שהמשקל שווה למסה כפול כוח המשיכה ותוך כדי הסברתי מה הוא הקשר בין המסה לבין המשקל ומי קובע את מי ועשיתי את זה בהרחבה ולכן זה לקח לי זמן עד שהסברתי להם את העניין ונתתי להם לתרגל כך שהיו צריכים להציב במקום המסה איזה שהוא ערך בקילוגרמים ולהכפיל אותו בכוח המשיכה על מנת להפוך ממסה למשקל, לאחר מכן הסברתי לתלמידים למה אנו כופלים בעשר ואמרתי להם שמשקל הוא בעצם הכוח והערך של המסה בלי עוד גורם או מאפיין לא יהיה לנו משקל ולכן בשביל שהגוף ימשך למרכז כדור הארץ צריך כוח שימשוך אותו וזה כוח המשיכה שהוא שווה לעשר.
בשעה השניה נתתי להם לחשב את המשקל כך שנתתי להם את הערך של המסה בגרמים ואז היו התלמידים להמיר לקילוגרמים כי נו רואים שקל לתלמידים להתעסק עם קילוגרמים וזה היה טוב ויפה.
לאחר מכן צירתי על הלוח שתי ההדגמות שבפעם המשקל של הגופים שווה אבל הגובה שונה ופעם שהמשקל שונה אבל הגובה שווה והשתמשתי בנסוים בשביל להסביר מהו המשפיע בכל ניסוי ומה שונה ומה דומה בכל ניסוי ודברתי על זה שהגובה אנו קובעים לפי משטח היחוס שאנו קובעים ובסוף הגענו למסקנה שאנרגית הגובה נקבעת לפי משקל ולפי הגובה ואז נתתי להם לתרגל.
אני חושב בהיה שיעור מוצלח ומצויין התלמידים הגיבו בצורה חיובית והתעניניו בחומר שלמדנו ושתפו פעולה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

נראה שההוראה בקבוצה שלכם מתבצעת באופן מוצלח מאד. אני מאד תומך בדרך שלכם להפוך גרמים לקילוגרמים לפני שמחשבים את המשקל של גוף. זה מקל מאד ומונע את הצורך להתעסק עם יחידות שונות (קילוגרם וגרם) לפני חישוב המשקל.
המשך מוצלח.