יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

רפלקציה -השיעור השני באנרגית תנועה-

היום יסאר למד הוא עשה חזרה על החומר, הוא למד את החומר של אנרגית התנועה הוא התחיל כך ששאל בתחליה מה זה תנועה ומה זה מזכיר לכם התלמידים התחילו לענות ולשתף פעולה אך הם היו קצת רדומים, אני ישבתי בצד ותעדתי וכתבתי כול מילה שהוא אמר כך שאם היתי רואה שיש דברים שלא נכונים או לא מודיקים היתי מעיר לו וכך זרם השיעור, לאחר מכן הוא התחיל לתת דוגמאות על מכוניות שוות מהירות ושונות במסה ומה גודל האנרגיה של כול אחת מהן ודרך הדוגמאות הללו הוא התחיל לדבר על חיכוך ולמי מהמכוניות יש חיכוך יותר גדול כך שהתלמידים שאלו שאלות ויסאר ענה וכן להפך והוא הסביר למה נוצר החיכוך והמחיש לתלמידים על ידי דוגמאות ובעשרים הדקות האחרונות הפסקנו ללמד את החומר ואני דברתי עם התלמידים לגבי המבחן על זה שהם לא מכינים שיעורי בית ולא מתכוננים למבחן ובסוף הם באים בטענות שהם לא מבנינם ונתנו להם אופציה כך שאם הם ישנו את דרך הלמידה שהיתה להם ויתחילו ללמוד את החומר שאנחנו מלמדים ויהיו רצינים ויכינו שיעורי בית ויגישו אותם בזמן וילמדו למבחנים כמו שצריך אנו נקליד להם את הציון של המבחן הבא ודברנו גם עם התלמידים מפני שהמחנך דבר אתנו על זה שהיו תלונות מכול הכיתה שהתלמידים לא מבינים את החומר אבל בעיקר זה היה משלוש תלמידית שלא אוהבות שיסאר מלמד והן מה זה חוצפניות, אז דברנו עם התלמידים בכללית ואמרנו להם שאם פגענו אולי בכם או לא הסברנו את החומר או לא הבנתם את החומר אז אנחנו מתנצלים ושאנחנו נמצאים כאן לקראתכם ובשביל לקדם אותכם וגם התלמידים התחיבו שהם ישנו וישפרו ובכך שימנו את השיעור!!!!!!!!

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שיתוף הפעולה הטוב בינך ובין יסאר התחיל כבר בשנה שעברה ואני שמח על כך שהוא ממשיך. הבדיקה שאתם עושים אחד על השני, עשוי לשפר את ההוראה שלכם וזה טוב מאד.
בעניין ההבהרות שנתת להם בנוגע להכנה לקראת המבחןולגבי שיעורי הבית זה בהחלט לעניין וכדאי להיות מודע לבעיות בנושא זה ולהקדיש במידת הצורך חלק מזמן השיעור לעניין. אתם פועלים בכיוון הנכון.
מדבריך, אני מבין שכבר התחלתם לדון בנושא החיכוך בכבישים או שאולי אני טועה. מכל מקום, אם עדיין לא התחלתם בנושא האנרגיה בכבישים, לא כדאי להקדיש זמן רב מדי לחיכוך, אלא לבנות קודם כל את נוסחת אנרגית התנועה ולתרגל אותה.