יום שישי, 6 בנובמבר 2009

רפלקציה

בתחילת השיעור עשיתי חזרה על המושגים הבסיסים שקשורים לאנרגית תנועה ומה הסיבה לתנועה, לאחר מכן התחלתי עם החומר שתכננתי ללמד אותו חדש. והוא הקשר בין מסה לאנרגיה ובין מהירות לאנרגיה ושאלתי את התלמידים כול מיני שאלות לגבי מסה שמשתנה ומה יקרה אז לערך של האנרגיה ואז כתבתי על הלוח תרגיל שבו שני גופים עם מסות שונות כך שהמסה של הגוף השני גדולה פי שתיים מהמסה של הגוף הראשון ופתרתי את התרגיל עם התלמידים על הלוח והראתי להם את הקשר ואז סכמתי להם על הלוח ובשעה השניה השתמשתי עם אותה שלה רק שהמסות שוות והמהיריות שונות ועשיתי את אותו הדבר עם התלמידים והראתי להם את הקשר בין המהירות לבין המסה וסכמתי על הלוח ונתת להם תרגיל שיפתרו אותו ונתתי הלם שיעורי בית לשבוע הבא, היו קצת הפרעות אבל בס"ך היה טוב ואם כול התלמידים היו משתפים פעולה זה היה יותר טוב ועד כאן זה היה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

מהתרשמותי מהביקור שערכתי בכתתך, מתקבל הרושם שהעניינם אצלך מתנהלים יפה ועם שיתוף פעולה מצד התלמידים.
בנוגע לנוסחת אנרגית התנועה, בתרגולים שאתה עושה עם התלמידים, לפחות בהתחלה, רצוי לא לעסוק בהמרת יחידות, אלא לתת להם את היחידות של מטרים לשניה ושל קילוגרם. לאחר מכן תעבור להמרת יחידות של טונות וגרמים, לקילוגרם. לגבי המעבר בין יחידות מהירות שונות כגון מקמ"ש למטרים לשניה, זה הרבה יותר קשה לתלמידים. אם תרצה לעשות זאת בכל זאת, אנא עשה זאת בזהירות רבה.

סוף שבוע מהנה