יום שישי, 28 בנובמבר 2008

תכננתי לתת לתלמידים שעה וחצי של תרגול בנושא של אנרגית תנועה ,את התרגילים הכנתי לפני יום עם הפתרונות והיתי ממש מוכן,ולפי מה שתכננתי למדתי.
נכנסתי לכתה אמרתי להם שהיום רק נתרגל ובכך נסיים את החומר של אנרגית תנועה .
התחלתי עם דברים בסיסיים למשל שw=10*m ,טון שווה לאלף קילוגרם, ולאחר מכן שאלתי אותם אם נתון לי מסה ששווה ל120 אז מה המשקל ,הרוב ענו נכון ואז המשכתי עם שאר התרגילים, חלק מהתלמידים לא הבינו מה עשיתי בתרגילים והסברתי להם כמה פעמים ואיך מעבירים למשל מ2טן לקילו גרם ואיך מציבים נכון בנוסחה.
ולבסוף החלתנו לתת להם בוחן ,אבל עשינו מין עבודה כיתתית ואת הבוחן דחינו לשבוע הבא.
היה לי מאוד כיף למרות שאחת הבנות שיגעה אותי (שהיא לא הבינה את החומר למרות שבהפסקה קראתי לה והסברתי לה את החומר ואמרה לי שהיא הבינה איך פותרים את התרגיל).והיה גם מענין , בקשר לבעיות משמעת לא היו בעיות בכללית חוץ מאחד התלמידים שלא הפסיק לדבר ואז קראתי לאורטל שהיתה לידי וטיפלה בתלמיד , אני חושב שהתלמידים מתחילים להתענין יותר משום שהם מתקרבים לכיתה י ומקשיבים יותר ואני מקווה שימשיכו הלאה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אמין שלום

זוהי תמונה יפה של התקדמות הכיתה והסתגלות של התלמידים אליך. אני שמח על כך. לגבי המרת היחידות, ידוע שזו בעיה אבל לא צריך להתייאש אלא להמשיך ולתרגל איתם בנושא. המרת טונות לקילוגרמים היא יחסית פשוטה לעומת ההמרה של יחידות הקילומטרים לשעה למטרים לשניה שהיא מסובכת יותר. בכל מקרה, אני מציע שלא תקדישו זמן רב מדי להמרה של יחידות מסובכות (כגון קילומטרים לשעה למטרים לשניה) אלא תתמקדו יותר בנושא עצמו - חישוב אנרגית התנועה.
עניין הבוחן שהפך לעבודה כיתתית מראה שאתם מתגמשים ומתאימים את עצמכם לכיתה. הרעיון הזה הוא רעיון טוב משום שבכל מקרה, אם זה בוחן ואם זו עבודה, התלמידים יפעילו מאמץ להפנים את החומר הנלמד. בכל מקרה, בשבוע הבא הם יעשו בוחןויש בכך שני יתרונות: א.לא התעמתתם ללא צורך עם התלמידים. ב. הם יעשו מאמץ כפול - גם בעבודה שנתתם להם וגם בבוחן עצמו.

כל הכבוד

יורם